woensdag 27 juli 2022
Vandaag al voor de derde dag op rij Trouw niet ontvangen. Ik lees de Volkskrant en NRC sinds kort digitaal, maar omdat ik ruim tien jaar kunstredacteur van Trouw ben geweest, kan ik het niet over mijn hart verkrijgen ook van deze krant afstand te doen. Bovendien is Trouw niet “misschien wel de beste krant van Nederland” – de slogan die jarenlang op de radio klonk – maar zeker weten de beste.
Op maandag meld ik mijn bezorgklacht digitaal. Op dinsdag wederom en bel ik ook nog even met de klantenservice. Vanochtend voor de derde keer geklaagd en start ik een chat. Hieronder de (ingekorte) transcriptie:
Charlie (27-7-2022 08:30:32): Hoi! Ik ben Charlie, de chatbot van Trouw. […]
Charlie (27-7-2022 08:30:55): Waar kan ik je mee helpen? […]
Bezoeker (27-7-2022 08:31:05): Bezorgklacht melden.
Charlie (27-7-2022 08:31:07): Wat is je melding? […]
Bezoeker (27-7-2022 08:31:15): Mijn krant is niet bezorgd.
Charlie (27-7-2022 08:31:17): Wat vervelend dat je krant niet is bezorgd.
Charlie (27-7-2022 08:31:18): Klik hier om je bezorgklacht door te geven of bel naar 088-
0561599. Dan wordt je klacht direct in behandeling genomen.
Charlie (27-7-2022 08:31:20): Ben je hiermee geholpen?
Charlie (27-7-2022 08:31:21): […]
Bezoeker (27-7-2022 08:31:23): Nee. […]
Charlie (27-7-2022 08:31:50): We verbinden je door naar een beschikbare medewerker.
Rein (27-7-2022 08:31:54): Hoi je spreekt met Rein, ik pak de gegevens erbij. Een ogenblik geduld,
Rein (27-7-2022 08:33:00): Ik zie dat de bezorging erg slecht verloopt op uw adres. [...]
Rein (27-7-2022 08:33:32): Onze afdeling klachtenmanagement is in gesprek met het distributiebedrijf waar onder andere DPG Media gebruik van maakt. Helaas zet dit tot op heden geen zoden aan de dijk. Het lukt de distributeur niet om nieuw personeel aangaande het bezorgen van de krant aan te trekken. Er wordt gewerkt met invallers uit de regio die meerdere wijken moeten faciliteren van een krant. Als gevolg van snelheid wordt er niet goed gekeken op de looplijst.
Bezoeker (27-7-2022 08:33:39): Gisteren ook gebeld, maar helpt dus niet.
Rein (27-7-2022 08:33:55): Klachtenmanagement krijgt het inderdaad niet op de rails.
Rein (27-7-2022 08:34:25): Er wordt nu samen gekeken met de distributeur hoe de werving effectiever in gang gezet kan worden.
Bezoeker (27-7-2022 08:35:30): Dus de kans bestaat dat ik ook de komende dagen telkens een bezorgklacht moet melden?
Rein (27-7-2022 08:36:21): Ik ben bang van wel…
Wordt vervolgd? Ik ben bang van wel...