Logboek

Het Logboek (de edities van 2012 t/m najaar 2016 zijn hier niet meer terug te lezen) veranderde 1 januari 2020 weer van een dag- in een Weekboek. Elke week - een enkele keer iets vaker en vaker iets minder - schrijven over wat week maakt. Of zoals ik het tegenwoordig noem: ik ben in mijn leven onderweg om mooie dingen aan te raken. Vanaf juni 2021 zal er minder vaak dan wekelijks een bijdrage te lezen zijn; de schrijftijd gaat op aan boeken die in februari en in oktober 2024 verschijnen.

-----

Voor wie een handvat zoekt: met de pijl rechts van ARCHIEF (zie onderaan deze pagina) ga je terug naar het vorige jaar; met de pijl links vooruit naar het volgende. Handiger echter zijn deze links: daarmee ga je naar de inhoudsopgaven van 202320222021, 2020 (deel 1: A t/m F, deel 2: G t/m Ldeel 3: M t/m R, en deel 4: S t/m Z), 2019 en 2018 en de logboeken van 2017 en (enkele van) najaar 2016.

-----

Dat in het beeld de klok op vijf uur staat, is omdat mijn dag al zolang ik mij herinner, begint rond (en meestal al ruim voor) vijf uur 's morgens, hoe laat het 's avonds ook wordt. Sinds de zomer van 2022 sta ik op om steevast drie uur. Om te schrijven zijn het mijn meest productieve uren van de dag.

Week 30 - 61. Trouweloos [1/2]

woensdag 27 juli 2022

Vandaag al voor de derde dag op rij Trouw niet ontvangen. Ik lees de Volkskrant en NRC sinds kort digitaal, maar omdat ik ruim tien jaar kunstredacteur van Trouw ben geweest, kan ik het niet over mijn hart verkrijgen ook van deze krant afstand te doen. Bovendien is Trouw niet “misschien wel de beste krant van Nederland” – de slogan die jarenlang op de radio klonk – maar zeker weten de beste.

Op maandag meld ik mijn bezorgklacht digitaal. Op dinsdag wederom en bel ik ook nog even met de klantenservice. Vanochtend voor de derde keer geklaagd en start ik een chat. Hieronder de (ingekorte) transcriptie:

Charlie (27-7-2022 08:30:32): Hoi! Ik ben Charlie, de chatbot van Trouw. […]
Charlie (27-7-2022 08:30:55): Waar kan ik je mee helpen? […]
Bezoeker (27-7-2022 08:31:05): Bezorgklacht melden. 
Charlie (27-7-2022 08:31:07): Wat is je melding? […]
Bezoeker (27-7-2022 08:31:15): Mijn krant is niet bezorgd.
Charlie (27-7-2022 08:31:17): Wat vervelend dat je krant niet is bezorgd. 
Charlie (27-7-2022 08:31:18): Klik hier om je bezorgklacht door te geven of bel naar 088-
0561599. Dan wordt je klacht direct in behandeling genomen. 
Charlie (27-7-2022 08:31:20): Ben je hiermee geholpen? 
Charlie (27-7-2022 08:31:21): […] 
Bezoeker (27-7-2022 08:31:23): Nee. […]
Charlie (27-7-2022 08:31:50): We verbinden je door naar een beschikbare medewerker. 
Rein (27-7-2022 08:31:54): Hoi je spreekt met Rein, ik pak de gegevens erbij. Een ogenblik geduld, 
Rein (27-7-2022 08:33:00): Ik zie dat de bezorging erg slecht verloopt op uw adres. [...]
Rein (27-7-2022 08:33:32): Onze afdeling klachtenmanagement is in gesprek met het distributiebedrijf waar onder andere DPG Media gebruik van maakt. Helaas zet dit tot op heden geen zoden aan de dijk. Het lukt de distributeur niet om nieuw personeel aangaande het bezorgen van de krant aan te trekken. Er wordt gewerkt met invallers uit de regio die meerdere wijken moeten faciliteren van een krant. Als gevolg van snelheid wordt er niet goed gekeken op de looplijst. 
Bezoeker (27-7-2022 08:33:39): Gisteren ook gebeld, maar helpt dus niet. 
Rein (27-7-2022 08:33:55): Klachtenmanagement krijgt het inderdaad niet op de rails. 
Rein (27-7-2022 08:34:25): Er wordt nu samen gekeken met de distributeur hoe de werving effectiever in gang gezet kan worden. 
Bezoeker (27-7-2022 08:35:30): Dus de kans bestaat dat ik ook de komende dagen telkens een bezorgklacht moet melden? 
Rein (27-7-2022 08:36:21): Ik ben bang van wel…


Wordt vervolgd? Ik ben bang van wel... 

Archief 2022