Logboek

Het Logboek (de edities van 2012 t/m najaar 2016 zijn hier niet meer terug te lezen) veranderde 1 januari 2020 weer van een dag- in een Weekboek. Elke week - een enkele keer iets vaker en vaker iets minder - schrijven over wat week maakt. Of zoals ik het tegenwoordig noem: ik ben in mijn leven onderweg om mooie dingen aan te raken. Vanaf juni 2021 zal er minder vaak dan wekelijks een bijdrage te lezen zijn; de schrijftijd gaat op aan boeken die in februari en in oktober 2024 verschijnen.

-----

Voor wie een handvat zoekt: met de pijl rechts van ARCHIEF (zie onderaan deze pagina) ga je terug naar het vorige jaar; met de pijl links vooruit naar het volgende. Handiger echter zijn deze links: daarmee ga je naar de inhoudsopgaven van 202320222021, 2020 (deel 1: A t/m F, deel 2: G t/m Ldeel 3: M t/m R, en deel 4: S t/m Z), 2019 en 2018 en de logboeken van 2017 en (enkele van) najaar 2016.

-----

Dat in het beeld de klok op vijf uur staat, is omdat mijn dag al zolang ik mij herinner, begint rond (en meestal al ruim voor) vijf uur 's morgens, hoe laat het 's avonds ook wordt. Sinds de zomer van 2022 sta ik op om steevast drie uur. Om te schrijven zijn het mijn meest productieve uren van de dag.

Week 9 - 24. EVBox in 120 woorden [10/12]

woensdag 02 maart 2022

Vervolg van gisteren.

23 februari. 10.45 uur. Mevrouw AS belt. Duizendmaal excuus. De goede laadkabel is er, na de foute levering op 18 januari, nog steeds niet, Wéér kwam een type-2- in plaats van type-1-kabel binnen.






Dat ik haar alle hoeken van de kamer laat zien, zou zwaar overdreven zijn, maar uiteraard wijs ik erop dat het er niet om gaat of je goed of slecht nieuws meldt, maar de klant blijft informeren over de stand van zaken. Als die klant al een half jaar een probleem heeft, wacht je als opdrachtgever niet eens tot de goede kabel binnenkomt, maar laat je die ophalen, zeg ik. “We praten wel over een zeevracht-levering van buiten Europa”, werpt zij tegen. “Zelfs dan”, brom ik.

Wordt vervolgd.

Archief 2022