Logboek

Het Logboek (de edities van 2012 t/m najaar 2016 zijn hier niet meer terug te lezen) veranderde 1 januari 2020 weer van een dag- in een Weekboek. Elke week - een enkele keer iets vaker - schrijven over wat week maakt. Of zoals ik het tegenwoordig noem: ik ben in mijn leven onderweg om mooie dingen aan te raken. Vanaf juni 2021 zal er minder vaak dan wekelijks een bijdrage te lezen zijn; de schrijftijd gaat op aan vier boeken in voorbereiding.

-----

Voor wie een handvat zoekt: met de pijl rechts van ARCHIEF (zie onderaan deze pagina) ga je terug naar het vorige jaar; met de pijl links vooruit naar het volgende. Handiger echter zijn deze links: daarmee ga je naar de inhoudsopgaven van 20222021, 2020 (deel 1: A t/m F, deel 2: G t/m Ldeel 3: M t/m R, en deel 4: S t/m Z), 2019 en 2018 en de logboeken van 2017 en (enkele van) najaar 2016.

-----

Dat in het beeld de klok op vijf uur staat, is omdat mijn dag al zolang ik mij herinner, altijd begint vóór vijf uur 's morgens, hoe laat het 's avonds ook wordt. En gezien mijn langdurige bestaan als avondmens - met beroepen als theaterjournalist, -programmeur- en directeur - lagen einde en begin vaak dicht bij elkaar en ze hebben elkaar ook dikwijls overlapt. Dan duurde de dag minstens 48 uur. Ik zie dat overigens niet als ijverige verdienste, maar als gelukkige bijkomstigheid. "Maar de slaap die je mist, gaat wel ten koste van je levensduur", voorspelde een arts mij ooit. Dat betekent: tien jaar minder geslapen, tien jaar minder geleefd? Geen win-winsituatie dus.

Week 8 - 15. EVBox in 120 woorden [1/12]

maandag 21 februari 2022

6 september valt het laadstation van de elektrische auto na een uur uit. Ik schakel opnieuw in, maar zie na een half uur dat het blauwe aan-lampje, alweer is overgesprongen op het groene uit. Dat herhaalt zich nog een paar keer. Als dat de komende dagen zo blijft en ik zelfs steeds vaker opnieuw moet inschakelen, bel ik EVBox, leverancier van het laadstation. Eerder is de laadkabel vervangen en dat gebeurde al vrij snel na het melden van de klacht. Deze keer gaat alles minder voorspoedig.






De eerste medewerker van de helpdesk helpt me van afstand het station te recetten en verwacht dat het probleem daarmee is opgelost. De volgende dag bel ik weer, want was het maar zo simpel.

Wordt vervolgd.

Archief 2022