Logboek

Het Logboek (de edities van 2012 t/m najaar 2016 zijn hier niet meer terug te lezen) veranderde 1 januari 2020 weer van een dag- in een Weekboek. Elke week - een enkele keer iets vaker - schrijven over wat week maakt. Of zoals ik het tegenwoordig noem: ik ben in mijn leven onderweg om mooie dingen aan te raken. Vanaf juni 2021 zal er minder vaak dan wekelijks een bijdrage te lezen zijn; de schrijftijd gaat op aan vier boeken in voorbereiding.

-----

Voor wie een handvat zoekt: met de pijl rechts van ARCHIEF (zie onderaan deze pagina) ga je terug naar het vorige jaar; met de pijl links vooruit naar het volgende. Handiger echter zijn deze links: daarmee ga je naar
de inhoudsopgaven van 2021, 2020 (deel 1: A t/m F, deel 2: G t/m Ldeel 3: M t/m R, en
deel 4: S t/m Z), 2019 en 2018 en de logboeken van 2017 en (enkele van) najaar 2016.

-----

Dat in het beeld de klok op vijf uur staat, is omdat mijn dag al zolang ik mij herinner, altijd begint vóór vijf uur 's morgens, hoe laat het 's avonds ook wordt. En gezien mijn langdurige bestaan als avondmens - met beroepen als theaterjournalist, -programmeur- en directeur - lagen einde en begin vaak dicht bij elkaar en ze hebben elkaar ook dikwijls overlapt. Dan duurde de dag minstens 48 uur. Ik zie dat overigens niet als ijverige verdienste, maar als gelukkige bijkomstigheid. "Maar de slaap die je mist, gaat wel ten koste van je levensduur", voorspelde een arts mij ooit. Dat betekent: tien jaar minder geslapen, tien jaar minder geleefd? Geen win-winsituatie dus.

Week 43 - 95. Eenzijdig ongeval in 150 woorden [2/2]

woensdag 27 oktober 2021

Auto auto auto
Boem
A
A a a
Auto a a a
Auto oe oe

Vrij naar Oote van Jan Hanlo natuurlijk. 
Lezers die beter dan ondergetekende thuis zijn in de werking van het brein lazen dit logboek en adviseren me niet te lichtzinnig te denken over deze gebeurtenis. Een voet op het verkeerde pedaal verplaats je razendsnel naar het goede. Wanneer je niet bij machte bent die correctie snel en effectief uit te voeren, is er méér aan de hand. Bijvoorbeeld stress of ernstige oververmoeidheid.
Dat ik gisterochtend alweer gewoon autoreed en alle handelingen net zo probleemloos uitvoerde als ik al veertig jaar doe en mij daarover ook geen moment zorgen maakte, bewijst dat het inderdaad een uitzonderlijke situatie is geweest. Omdat de gevolgen veel erger hadden kunnen zijn, ben ik een gewaarschuwd mens. Er is dus werk aan de winkel, zoals diezelfde lezers mij op het hart drukken. 

Archief 2021