Logboek

Het Logboek (de edities van 2012 t/m najaar 2016 zijn hier niet meer terug te lezen) verandert 1 januari 2020 weer van een dag- in een Weekboek. Elke week - een enkele keer iets vaker - schrijven over wat week maakt. Of zoals ik het tegenwoordig noem: ik ben in mijn leven onderweg om mooie dingen aan te raken.

-----

Voor wie een handvat zoekt: met de pijl rechts van ARCHIEF (zie onderaan deze pagina) ga je terug naar het vorige jaar; met de pijl links vooruit naar het volgende. Handiger echter zijn deze links: daarmee ga je naar de inhoudsopgaven van 2020 (deel 1: A-L en deel 2: M-Z), 2019 en 2018 en de logboeken van 2017 en najaar 2016.

-----

Dat in het beeld de klok op vijf uur staat, is omdat ik elke ochtend schrijf van 5 tot circa 9 uur.

Week 8 - Lievekamp

zaterdag 03 maart 2018


Vrijdagochtend heb ik voor de tweede keer de vitrines van het Osse theater de Lievekamp ingericht met eigendommen van het Koningstheatermuseum, zoals Cabaretfestivalprijzen van Alkemade & Bloemen en Renée van Bavel (Groninger Studentencabaretfestival, 2000 en 2001), Nathalie Baartman (Cameretten, 2004) en Dames Voor Na Vieren en Pieter Derks (Amsterdams Kleinkunstfestival, 2004 en 2005), de muts die Wim Helsen droeg in zijn debuutprogramma Heden Soup (2002), schilderijen van Koot & Bie, die Hanneke Gommers in 2004 maakte in opdracht van Youp van ’t Hek als geschenk aan ondergetekende en de door Jan Aarntzen ontworpen pruiken en schoenen – we bezitten ook de jurken! – uit Karin in Concert (Karin Bloemen, Arthur Schlemper en Marjolein Touw, 1992). Dit is één zin! Morgen nog een.

Archief 2018